Tuesday, December 18, 2007

2007 . 2008


Dalam keadaan yg cukup sedar dan waras..
Aku pasti setahun ini hampir berlalu..
Mula lah azam tahun baru kedengaran sana sini
Promosi hujung tahun pun ada kat mana-mana
Cuti hujung tahun pun bermula
Kenduri kawin hampir tiap2 minggu...
2007 sudah cukup penat dan puas melayani kerenah dunia ini..
2007 akan pulang dengan sebuah cerita yg abadi..
2008 pula menjengah tiba..
2008 yg bakal menjanjikan seribu kenangan indah, seribu satu harapan dan impian...
Aku..
2007 tahun yg ku abadikan sebagai tahun yg cukup memuaskan..
Adanya keputusan mendadak yg aku harap dapat mengukuhkan keputusan masa depan..
Yg sekeliling ku pun sama..
pendek kata, 2007 aku berkeputusan mengikut impulse, mengikut gerak rasa..
Entah betul entahkan tidak..namun aku cuba berasa yakin dgn semua keputusan yg diambil.

Aku..
2008 tahun yg aku sendiri tak begitu pasti apa yg akan berlaku.
Namun aku pasti 2008 akan mencubakan,
Tahun untuk aku lebih berdikari.
Tahun untuk aku belajar menerima kenyataan dan hakikat.
Tahun untuk aku lebih berpijak di bumi yg nyata ini..
Tahun untuk aku belajar lebih bersyukur...
Tahun untuk aku berkongsi lebih dgn yg lebih memerlukan..
Tahun untuk aku lebih memaafkan dan pohon maaf..

Azam tahun baruku...
Untuk Tidur dgn azam hari esok..
Dan Bangun dgn azam semalam...

Insya-Allah..

No comments: